כל העובדות על יאיר לפיד

ענק!!!!!!111

1 Comments:

At 7/05/2006 03:53:00 PM,

יאיר לפיד מנסה בעזרת טורו השבועי בעיתון ותוכניתו בטלוויזיה להצטייר כישראלי הצודק, האחד שיודע מה נכון לחברה בישראל. לפני מספר שבועות הוא כתב על סמ"ר חננאל דיין שסרב ללחוץ את יד הרמטכ"ל וכמובן שיאיר לפיד תקף אותו ואת כל המתנחלים בדבריו.
בשבוע שאחרי חגגנו את ל"ג בעומר, מזה שלוש שנים מציין צה"ל בל"ג בעומר את "יום ההוקרה למערך המילואים". במסגרת כוונתו הטובה של צה"ל להוקיר ולהודות לחיילי המילואים פנו אל אבי ואלי וביקשו את הסכמתנו להופיע בתוכניתו של יאיר לפיד. אבי, אחי ואני משרתים באותה יחידת צנחנים במילואים, אבי משרת ביחידה מהיום שהוקמה ומשרת במילואים משנת 67 אני התחלתי את שירותי במילואים בשנת 99 ואחי הצטרף אלינו שנתיים אחרי. החיילות בדובר צה"ל טענו שתחקירני תוכניתו של לפיד התלהבו מאוד מהסיפור וביקשו שנגיע לתוכנית. בצה"ל החליטו שזאת עוד הזדמנות שניתן באמצעותה להודות לחיילי המילואים.
לאחר התלבטות הסכמנו להופיע בתוכנית (למרות שלדעתי יום ההוקרה הוא בפירוש לא הדרך הנאותה לבוא לקראת חיילי המילואים ולמעשה זהו יום פופוליסטי שנולד על ידי שר הביטחון לשעבר שאול מופז) כדי להעביר מעט מהחוויות העוברות על חיילי המילואים, לעודד את חברינו המילואימניקים, וכדברי אבי "לגרום לעוד מספר אנשים להתנדב ולשרת במילואים".
בסופו של דבר לאחר תחקיר קצר לא הוזמנו לתוכניתו של יאיר לפיד אלא לאחת מתוכניות הבוקר. לפיד ואנשי תוכניתו כנראה שהחליטו לבסוף שכיום, במצבה של החברה הישראלית אין בסיפור של מילואימניקים "פראיירים" שבסך הכל מייצגים פחות מעשרה אחוז בחברה הישראלית משום זמן רייטינג משובח וכלכלי. כנראה שמר לפיד מייצגה ומתקנה של החברה הישראלית החליט שנכון להתעלם מציבור שתורם. כנראה שיאיר לפיד אינו מעריך את ה"פראיירים” המשרתים במילואים, המתמודדים עם חברה שמזלזלת בהם, המערימה קשיים במקומות העבודה, במוסדות האקדמיים, אזרחים אשר יוצאים לפתע משגרת יומם אשר הכנסתם בתקופת המילואים מצטמצמת לעומת ההוצאות הנשארות בעינן ושנאלצים להתמודד עם קבוצות בחברה הישראלית המפריעות לפעולתם בשטח כמו נשות ארגון "מחסום וואטש" שהטיחו בחיילי מילואים כבר יותר מפעם אחת את הקריאה נאצים וקללות אחרות. ולמרות כל זאת ממשיכה לתרום.
סיבה נוספת אפשרית שבגינה לא הופענו בתוכנית היא שבמהלך התחקיר התברר לאנשי התוכנית שאני, מה לעשות...מתנחל. מתנחל חילוני שגר במאחז של חילונים ודתיים בגוש עציון אשר לא תואם לסטריאוטיפ המתנחל של התקשורת ושל יאיר לפיד של מתנחל טפיל, לא מועיל עם פאות זקן וכיפה גדולה. לא, יאיר לפיד לא יציג מתנחל שפוי, ועוד שעושה מילואים....זה מסוכן לרייטינג ולתיקוני החברה שהוא מתיימר לייצג.
צר לי שנאלצתי לשלוח את מכתב זה מספר שבועות רב אחרי ההתרחשויות, אך מה לעשות, הייתי בשירות מילואים ואצלי בניגוד לשרות הצבאי של יאיר לפיד (בבטאון "במחנה") אין פקסים ולא מחשבים....


עמית ברק
שדה בעז
גוש עציון
 

Posted by יאיר לפיד

 

:
:
:

enter your blog/site address and i'll come visit, otherwise your comment will be anonymous

BloggerHacks

<< Home